Stavba bola rozdelená do štyroch ucelených častí UČS 02 až UČS 06 a pozostáva z troch medzistaničných úsekov Bratislava-Rača – Svätý Jur – Pezinok – Šenkvice. Na trati sú medziľahlé zrekonštruované stanice Svätý Jur, Pezinok a Šenkvice a dve zastávky. Na tomto úseku boli vybudované tri nové železničné mosty, jeden cestný most, zrekonštruované boli dva železničné mostné objekty a jeden cestný most. Taktiež sa v rámci stavby vybudoval podchod pre cestujúcich a 10 priecestí sa prebudovalo na mimoúrovňové s rôznym stupňom zabezpečenia. Účelom stavby bolo zmodernizovanie železničnej trate ako súčasti európskeho železničného koridoru č. V, poskytnutie primeraného prístupu k transeurópskej dopravnej sieti, poskytnutie dobrého napojenia na susedné krajiny a dosiahnutie súladu s normami AGC/ACTC. Najvýznamnejším objektom stavby bola železničná estakáda Šenkvice.
Betónový most z predpätého betónu s dĺžkou 753 metrov je ojedinelým objektom na železničných tratiach Slovenska. Presadenie betónového variantu mosta je mimoriadnym úspechom Doprastavu nielen z technického hľadiska, ale aj z pohľadu realizácie a vplyvu na životné prostredie. Estakáda sa začala stavať v marci 2003 a ukončená bola v júli 2005. Jej výstavba stála 10 459 013 € bez DPH.